EMAIL MARKETING


Bij e-mail marketing wordt er een bericht direct naar de ontvanger gestuurd. Hierbij kan gedacht worden aan een brochure die je per post stuurt of door de ontvanger per telefoon te benaderen. Bij e-mail marketing gaat het er vooral om alleen het kanaal e-mail in je boodschap over te brengen. Deze e-mails gaan naar geïnteresseerden of klanten. In de e-mails vind je nieuws, aanbiedingen, aankoopbevestiging en een klanttevredenheidsonderzoek. Hoe groot of klein je organisatie ook is, E-mail marketing is voor elke organisatie interessant. Het is een makkelijk middel om te communiceren met je doelgroep. E-mail marketing heeft een aantal voordelen zoals: de kosten van e-mail marketing zijn laag. Het heeft een hoge ROI, dit betekent dat bij elk euro die je uitgeeft aan e-mail marketing, je er 42 terugkrijgt aan verdiensten (Litmus,2021). Verder is e-mail een snel en veelgebruikt middel. Je kunt het versturen wanneer je wilt en het komt binnen enkele seconde binnen. Het blijft een populair middel. Nog een belangrijk voordeel is dat e-mail marketing goed meetbaar is. Bij het gebruik van marketingsoftware kan je zien hoeveel e-mails er geopend zijn, het aantal keren dat erop een link is geklikt, wie zich heeft afgemeld of wie zich heeft ingeschreven. Door je website ook te koppelen met Google Analytics kan je het gedrag van de ontvanger bijhouden op de website nadat ze hebben doorgeklikt (Spotler,2021). Hieronder heb ik nog een aantal filmpjes toegevoegd die ik heb bekeken om mij te verdiepen in dit onderwerp.